Facebook Twitter Google Plus Instagram

Din åsikt är mycket viktig för oss

Enkäten tar 5-7 minuter

Best Western Rewards-medlemmar får 250 poäng som tack för hjälpen

Best Western Hotels & Resorts FAQ - frågor och svar

På den här sida försöker vi bemöta och ge svar på några av de vanligaste frågorna vi får från er, våra kunder och gäster. Hittar du inte svar på just din fråga går det naturligtvis att kontakta oss på info@bestwestern.se. Har du en fråga som rör ett specifikt hotell ber vi dig att vänligen kontakta hotellet direkt för bästa service. Har du frågor gällande vårt medlems- och lojalitetsprogram Best Western Rewards så ber vi dig besöka Best Western Rewards egna sida för FAQ.

Bokning
In-/utcheckning
Övriga frågor

Best Western FAQ - frågor och svar

Bokning

Hur använder och bokar jag ett rum med ett Travel Card-kort?
Travel Card är vårt kort som förenklar din resa. Korten är laddas med valfritt belopp och används sedan som vanliga betalkort vid betalningen. Bokningen sker enligt vanligt förfarande och du måste uppge dina kredit-/betalkortsuppgifter vid bokning.

Var kan jag köpa och ladda ett Travel Card?
Travel Card går att köpa och ladda i våra hotells receptioner.

Hur använder och bokar jag med ett Best Biker Pass?
Du bokar ditt boende på vår hemsida eller via vår centralbokning på 020–792 752. När du kommer till hotellet/hotellen visar du upp ditt digitala Best Biker pass och får det stämplat av receptionisten. När du har samlat på dig fem stämplar blir den sjätte natten kostnadsfri.

Hur får jag tag på ett Best Biker Pass?
Smsa BESTBIKER till 71550 så får du en länk till ett digitalt Biker Pass. Erbjudandet gäller 1 april-30 september och enbart när du reser med din motorcykel.

Jag reser med mina barn, kostar det extra för dem?
Vi har som policy att alltid låta barn till och med 12 års ålder bo fritt i föräldrars rum med befintligt möblemang. Extrasäng i rummet kostar
från 150 :-/natt.

Kan jag ta med mitt/mina husdjur till era hotell?
Många av våra hotell erbjuder boende för dig och din bästa vän. Du kan se vilka av våra hotell som erbjuder detta på den här sidan. Då de olika hotellen kan ha vissa skillnader i sina policies vad gäller husdjur och priser rekommenderar vi er att ni kontaktar hotellen direkt för mer information.

Jag skulle vilja ha extra tillägg (t.ex.kuddar, badrock, mat/dryck) på mitt rum när jag anländer, hur bokar jag det?

Vi har många olika hotell runt om i landet. Det betyder att möjligheterna för och utbudet av extra tillägg för ditt boende kan variera från hotell till hotell. Vänligen kontakta det hotell du ska bo på direkt för att höra dig för vad hotellet har att erbjuda dig under ditt boende.


Vi är ett lag som gör många resor tillsammans till olika turneringar, har ni något erbjudande för oss?
Ja, vårt erbjudande för idrottslag heter Best Sport och du hittar mer information om det på här.

Hur ändrar eller avbokar jag min bokning?
Under förutsättning att det pris du bokat är av- eller ombokningsbart gör du din ändring eller avbokning på samma sätt som du gjort din bokning. Har du bokat med hotellet direkt kontaktar du hotellet för att ändra eller avboka, har du bokat via vår hemsida ändrar eller avbokar du via hemsidan. Om du vill göra en ändring eller en avbokning på hemsidan gör du den genom att logga in via Min bokning-knappen under bokningsmodulen. Du behöver då uppge ditt bokningsnummer och din epost-adress.

Jag fick aldrig någon bokningsbekräftelse, vem vänder jag mig till?
Om du bokade med hotellet direkt kontaktar du hotellet. Om du bokat via vår centralbokning eller via vår hemsida, kontakta Customer Service på 020-792 752 så får du en ny bokningsbekräftelse av oss.

Jag har tappat bort mitt bokningsnummer, vem vänder jag mig till för att få det igen?
Om du bokade med hotellet direkt kontaktar du hotellet. Om du bokat via vår centralbokning eller via vår hemsida, kontakta Customer Service på 020-792 752 så skickar vi ut ditt bokningsnummer igen.

Mitt företag har ett avtal med er, hur bokar jag för att ta del av våra avtalspriser?
Du kan naturligtvis göra din bokning på vår hemsida för att ta del av rabatten. Om du bokar via den länk vi har skickat ert företag kommer ditt kundnummer redan vara ifyllt, om du bokar på någon av våra andra sidor skriver du i ert kundnummer i rutan till höger om Kundnr/Promokod  i bokningsmodulen. Du kan även göra din bokning över telefon via vår centralbokning på 020 -792 752.

In-/utcheckning

När kan jag checka in på hotellet?
Från klockan 15:00 går det bra att checka in.

Kan jag lämna in mitt bagage hos er om jag är tidig?
Ja, våra hotell erbjuder plats att förvara bagage. Tala med receptionen så kommer de hjälpa dig med din bagageförvaring.
 
När måste jag checka ut från mitt rum?
Utcheckningstid är klockan 11:00. Ofta går det bra att behålla sitt rum lite längre och göra en senare ut-checkning om man pratar med personalen i receptionen.
 
Kan jag checka ut online?
I dagsläget kan man inte checka ut online på våra hotell.
 
Vad gör jag med min rumsnyckel när jag checkar ut?
Du lämnar din rumsnyckel i receptionen innan du går.

Övriga frågor

Vilka tider är er restaurang öppen för lunch/middag?
För information om enskilda hotellrestauranger och deras öppettider ber vi er att kontakta respektive hotell direkt för bästa service.

Vilka tider serverar ni er hotellfrukost?
Vanlig tid för hotellfrukost är mellan klockan 06:30-10:00 på vardagar och från klockan 07:00-10:30 på helger men våra hotell har ibland andra tider då de serverar frukost. Kontakta hotellet direkt för att få veta deras frukosttider eller om du vill beställa tidigare frukost.

Jag har hört talas om ert frukostkoncept Best Breakfast by Tina, vilka hotell erbjuder detta?
Vi är mycket glada över att få möjligheten att samarbeta med Tina Nordström som har tagit fram en rad olika recept i vårt nya frukostkoncept. Vi har lanserat detta koncept under våren 2014 och målet är att samtliga av våra hotell kommer kunna erbjuda er Best Breakfast by Tina innan årets slut (2014). Vill du ha mer information om vårt frukostkoncept hittar du det här. Om du vill få reda på vilka hotell som har hunnit bli certifierade av Tina och hennes trevliga kollega Benny och nu serverar Best Breakfast by Tina hittar du listan över dessa hotell här.  

Erbjuder ni kostnadsfri bil-/mc-parkering?
Många av våra hotell erbjuder sina gäster kostnadsfri parkering i anslutning till hotellet, kontakta respektive hotell för information om hotellparkering.

Jag skulle vilja bli medlem hos er och ta del av era förmåner och rabatter, hur gör jag?
Vårt lojalitets- och medlemsprogram kallar vi för Best Western Rewards. I det erbjuder vi våra stamgäster och medlemmar förmåner, rabatter och poäng som bland annat kan utnyttjas på våra 4 000 hotell världen över. mer inormation hittar du här.

Jag skulle vilja komma i kontakt med er inköpsavdelning eller ansvarig för inköp, men hittar ingen kontakter. Vem/vart vänder jag mig?
Best Western har ett avtal med Nores för inköp och vi hänvisar till dem i dessa frågor.
Each Best Western® branded hotel is independently owned and operated. © 2002-2017 Best Western International, Inc. All rights reserved.
Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse