Facebook Twitter Google Plus Instagram Chat

Din åsikt är mycket viktig för oss

Enkäten tar 5-7 minuter

Best Western Rewards-medlemmar får 250 poäng som tack för hjälpen

Artikeln nedan är från tidningen Where to go, 2014
NÄR JAG KOMMER TILL HOTELLEN lever jag mig in i hur de vanliga gästerna tänker och känner”, säger Jessica Unogård, kvalitetsansvarig hos Best Western. “Vad behöver jag? Först och främst: bra wi-fi så att jag kan jobba, en riktigt skön säng som jag vaknar utvilad i, och en ordentlig frukostbuffé.”
   Som kugge i Best Westerns världsomspännande kvalitetsprogram besöker Jessica tre hotell varje vecka, sover alltid över och äter i restaurangen – och det är hennes jobb att vara extremt kräsen och petig. Med sig har hon checklistor med över 70 krav som hotellet måste uppfylla för att hon ska vara nöjd. “Vid varje besök går jag systematiskt igenom hotellrummen, bäddar upp sängarna och granskar sängkläderna, kontrollerar att rätt tvål finns på badrummen och synar hotellpersonalens rutiner”, berättar Jessica Unogård.
   Oavsett om det handlar om ett mysigt hotell invid Hälsingeskogarna
 eller ett ståtligt sekelskifteshotell med kakelugnar på rummet mäts hotellen på samma kvalitetsskala. Det ställs hårda krav på allt från hotellets miljö- och klimatpåverkan till antal flingsorter i frukostbuffén och galgar i garderoben.
   Jessica Unogård är inte ensam om att vara petig med städningen eller mörkläggningen på rummet. Över hela världen finns hundratals kvalitets-ansvariga som alla fått en gedigen utbildning i systematiskt kvalitetsarbete och som årligen kontrolleras mot Best Westerns internationella krav.
   “Det som är så spännande med Best Westerns hotellfamilj är att alla hotell drivs som familjeföretag eller av egenföretagare som sätter sin egen personliga prägel”, säger Jessica Unogård. “Du kan bo i en svit på Stureplan eller i ett rum på andra sidan jorden, du kan ändå alltid räkna med två saker: en unik hotellupplevelse som alltid håller samma säkrade standard.”
Each Best Western® branded hotel is independently owned and operated. © 2002-2017 Best Western International, Inc. All rights reserved.
Vi använder cookies för att ge dig en bättre användarupplevelse