Facebook Twitter Google Plus Instagram

Din åsikt är mycket viktig för oss

Enkäten tar 5-7 minuter

Best Western Rewards-medlemmar får 250 poäng som tack för hjälpen

Om Best Western Hotels

Varje hotell drivs av en engagerad ägare

 

Alla hotell är privatägda och har sin egen karaktär och historia. Flertalet ligger centralt vid kommunikationer och knutpunkter andra ligger avskilt och naturnära. Väljer du ett Best Western hotell får du alltid ett omväxlande boende.

Världens största hotellfamilj

 

Best Western Hotels grundades 1946 i USA och har alltid varit en kedja av privatägda hotell. Idag är Best Western Hotels världens största hotellfamilj med över 4 000 hotell i fler än 100 länder. Även i Europa är vi den största hotellfamilj sett till antal hotell och orter.

Garanterad kvalitet och service

Vi är ensamma om vårt globala kvalitetssäkringsprogram, som omfattar tusentals punkter och garanterar en hög och jämn service och kvalitet vilket Best Western hotell du än bor på i världen. Samtliga hotell kontrolleras årligen av en utomstående 
inspektör som säkerställer att alla kedjans hotell verkligen lever upp till kvalitetsprogrammet. 

Miljö och service

Vi arbetar hela tiden aktivt med Svanens miljöprogram och vi har ett ramavtal med Safehotels vad gäller säkerhetsfrågor. 
Alla våra svenska hotell är dessutom 100% rökfria och som enda svenska hotellkedja är vi certifierade av ROKS som "porrfria", d.v.s. i TV-utbudet finns inga erotiska filmer vare sig via betalkanaler eller publika filmkanaler.
BEST WESTERN hotell är 3-eller 4-stjärniga hotell som erbjuder ett prisvärt boende
med hög standard och alla de bekvämligheter som alltid ingår hos Best Western Hotels.
     
BEST WESTERN PLUS hotell är 4-stjärniga hotell som med utökade
hotelltjänster och inredningskrav erbjuder ett uppgraderat hotellboende.
BEST WESTERN PREMIER hotell är exklusiva hotell som erbjuder lyx till
rätt pris och har extra höga krav på gäst-service, atmosfär, inredning och design.

Våra nyckelord

Kvalitet - Hos oss ska gästen alltid uppleva ett boende av hög kvalitet. Det gäller allt från incheckning till städning, säng, frukost,
service m.m. Som garanti för hög kvalitet på hotellen har vi vårt globala kvalitetssäkringssystem med årliga kontroller.
 
Personlighet - Syftar dels på alla våra hotell som är olika i stil och karaktär men också på att ge varje gäst ett personligt bemötande. 
 
Internationellt - Som gäst hos Best Western är man samtidigt gäst hos världens största hotellfamilj med hotell i över 100 länder och våra gäster har tillgång till vårt globala lojalitetsprogram. För företag och koncerner som vi sluter centrala avtal med är vår storlek och vår internationella utbredning en stor styrka. 

Omtanke - Våra gäster förtjänar all uppmärksamhet och omtanke. Vi är lyhörda för önskemål och försöker förekomma önskningar och behov. Det handlar om en inställning till arbetet och till gäster och att alltid sträva efter att ge det där "lilla extra".
Each Best Western® branded hotel is independently owned and operated. © 2002-2014 Best Western International, Inc. All rights reserved.