Best Western Rewards FAQ

Här nedan hittar du de vanligaste frågorna kring Best Western Rewards programmet. Om du behöver ytterligare hjälp eller har frågor som du inte hittar svar på här nedan ber vi dig att vänligen kontakta vår medlemsservice på 020 - 792 752 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.  

Om Best Western Rewards

HUR BLIR JAG MEDLEM?

Att bli Rewards medlem är enkelt, fyll i din ansökan här och börja tjäna poäng redan idag!

 ANSÖK TILL BEST WESTERN REWARDS

KOSTAR DET NÅGOT ATT BLI MEDLEM I BEST WESTERN REWARDS?

Nej. Medlemskapet är GRATIS!  VIll du bli medlem? ANSÖKAN TILL BEST WESTERN REWARDS

VAR KAN JAG UPPDATERA MINA PERSONUPPGIFTER?

Du kan logga in på ditt medlemskonot via vår hemsida och hantera alla dina profiluppgifter den vägen, eller kontakta vår medlemsservice på 020-792 752 så hjälper vid dig. 

HUR LOGGAR JAG IN PÅ MITT MEDLEMSKONTO?

Om du har ett medlemskap men inte något access till ditt konto online, vänligen kontakta vår medlemsservice på 020 - 792 752 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. så hjälper vi dig. Om du tidigare angivit en aktuell email adress i samband med ansökan, vänligen klicka på LÖSENORD HJÄLP så får du ett email med lösenord skickat till dig.
Får du inget email, beror det troligen på att din registrerade email adress är felaktig eller saknas, kontakta då medlemsservice.

HUR KAN JAG SE POÄNGSALDOT PÅ MITT KONTO?

Du kan alltid se ditt aktuella poängsaldo och alla registrearde vistelser, genom att logga in på ditt medlemskonto -  BEST WESTERN REWARDS inloggning.

Det går också bra att beställa ett kontoutdrag via medlemsservice på 020- 792 752  eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

 

FÖRFALLER MINA POÄNG?

Nej, dina intjändade poäng förfaller inte, sedan 1 januari 2016 har alla Rewards poäng obegränsad gilitghetstid.  

HUR BESTÄLLER JAG ETT ERSÄTTNINGSKORT?

Vi skickar inte längre per automatik ut fysiska medlemskort, utan i första hand erbjuds du att ladda ner ett digitalt medlemskort till din mobil.
För att beställa ett nytt eller ersättningskort så kontakta medlemsservice på 020 792 752 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

HUR LÅG TID TAR DET INNAN JAG FÅR MITT MEDLEMSKORT EFTER DET ATT JAG ANSÖKT OM MEDLEMSKAP?

Kort tid efter att din ansöka är registrerad så får du ett välkomst e-mail. I det ser du ditt medlemsnummer och det innehåller även en länk till att ladda ner ditt medlemskort digitalt. Om du från starten eller vid senare tillfälle önskar ett fysiskt medlemskort så kan du beställa det via vår medlemsservice på 020 792 752 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.. Fysiska medlemskort har en leveranstid på ca 4-5 veckor. Mottar du inget välkomst e-mail, så vänd dig vänligen till medlemsservie på 020 792 752 så får vi kontrollera dina kontaktuppgifter.

Kom ihåg att alltid ange medlemsnummer när du bokar eller vid incheckning på hotellet.

VAR KAN JAG LÄSA MER OM BEST WESTERN REWARDS?

Här kan du läsa mer om  BEST WESTERN REWARDS programmet som ger dig poäng, förmåner och privilegier på alla våra hotell! 

KAN JAG ANSLUTA YTTERLIGARE EN PERSON TILL MITT KONTO?

Nej, varje Best Western Rewards medlemskap är personligt. 

KAN JAG HA ETT MEDLEMSKAP FÖR MITT FÖRETAG?

Best Western Business Advantage är avsett för små till mellanstora företag, och ger ett extra värde kopplat till varje vistelse. Business Advantage medlemmar får: 10% rabatt på vårt Flex pris, automatiskt uppgradering till högre medlemsnivå, Diamond för ägaren, och Gold för alla anställda. Företaget får 10% på toppen av alla poäng som de anställda tjänar när de bor på våra hotell. Företagets poäng kan sedan användas till det av företaget valda ändamålet. Läs mer om Best Western Business Advantage och ANSÖK IDAG!

Tjäna Best Western Rewards poäng

HUR TJÄNAR JAG POÄNG?

Best Western Rewards medlemmar får 10 päng per US dollar spenderad på logi (satt mot en fast växelkurs i lokal valuta).
Poäng ges i hela världen på ordinarie publika logipriser som bokas via vår hemsida, bokning 020 792 752 eller direkt till hotellen.

Poäng ges även på avtalspris om inget annat överenskommits mellan parterna. Hotellpaket och konferenser ger i Sverige ett fast belopp av 1 000 poäng per vistelse. Poäng ges på upp till tre rum som betalas av medlem förutsatt att medlemmen bor i ett av rummen och att övriga boende inte önskar poäng.

Möjlighet finns också att ansluta program från olika flygbolagspartners till Rewards profilen, och som alternativ välja att tjäna flygbolagspoäng/miles.

FÅR JAG POÄNG NÄR JAG BOKAR DIREKT MED HOTELLET?

Att boka online eller via vår centralbokning är alltid att rekommendera, för att säkerställa att alla uppgifter läggs in korrekt, men det är inte ett krav för att få poäng.

OM du bokar direkt med hotellet ihåg att alltid ange att du vill ha ditt medlemsnummer kopplat till din bokning, dina poäng registreras i normalfallet 1-3 dagar efter avresa.  

 

 

FÅR JAG POÄNG NÄR JAG BOKAR ONLINE?

Ja, det är det bästa sättet att säkerställa att ditt medlemskap kopplas till din bokning och att poäng på så sätt registeras automatiskt.  LOGGA IN med din Best Western Rewards profil och gör din bokning, så följer också dina kontaktuppgifter med automatiskt.  Är du inte medlem? ANSÖKAN BEST WESTERN REWARDS !

FÅR JAG POÄNG OM JAG BETALAR MED BEST WESTERN TRAVEL CARD®?

Ja, du får Rewards poäng eller flygbolagspoäng/miles när du betalar med Best Western Travel Card så länge du bor till ett kvalificerat pris och bokat din vistelse via någon av våra egna bokningskansaler.

HUR TJÄNAR JAG POÄNG HOS EN FLYGBOLAGSPARTNER?

Du kan välja att tjäna poäng/miles kopplat till medlemsprogam hos våra många globala flygbolagspartners. För att få flygbolagspoäng logga in på din Rewards medlemsprofil och välj önskad flygbolagspartner och lägg till ditt medlemsnummer i din medlemsprofil under, intjäningspreferens.

 

KAN JAG FÅ BÅDE REWARDS POÄNG OCH FLYGBOLAGSPOÄNG FÖR EN VISTELSE?

Nej, vi ger inte både Rewards poäng och flygbolagspoäng för samma vistelse. Din förvalda intjäningspreferns ( poäng eller miles)  är den som gäller. 
Du kan när som helst ändra din intjäningspreferens, genom att logga in på ditt medlemskonto eller kontakta medlemsservice på 020 792 752. 

HUR LÅNG TID TAR DET INNAN JAG SER MINA POÄNG PÅ KONTOT?

Det kan ta upp till 7 dagar innan päng registreras på ditt Rewards konto. När det gäller flygbolagspoäng kan det ta upp till 1 månad innan poängen syns på ditt medlemkonto. 

Om du bott på ett Best Western hotell och saknar poäng, skicka in ett kvitto på din vistelse tillsammans med ditt medlemsnummer till medlemsservice
Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. så efterregistreras dina poäng.

 

VAD GÖR JAG OM JAG SAKNAR POÄNG FÖR EN VISTELSE?

Om du angivit ditt medlemsnummer i samband med bokningen så vänligen tillåt 7 dagar efter avresa innan du efterfrågar eventuellt saknade poäng. 

Om det gått mer än sju dagar efter din avresa och poäng fortfarande inte syns på ditt konto, vänigen logga in på ditt konto och fyll i formuläert SAKNADE POÄNG

Nya medlemmar kan få efterregistrerat poäng för vistelser 30 dagar bakåt i tiden ( innan medlemskapet) 

 

Efterregistrering tillåts upp till sex månader efter genomförd hotellvistelse. Skicka underlag via e-mail eller fax
Kom ihåg att skriva ditt medlemsnummer på underlagen.

Medlemsservice: 020-792 752
E-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. 
Faxnummer: +39 02 2901 3057

OBS! Efterregistrering gäller endast bokningas som gjorts via Best Western hotels egna kanaler.

GÅR DET ATT KÖPA BEST WESTERN REWARDS POÄNG?

Ja, Best Western Rewards poäng kan köpas, 500 points for $ 5 (maximum 20 000 poäng per transaktion).

Kontakta medlemsservice på 020 -752 792 för assistans,

Använd Best Western Rewards poäng

VAD KAN JAG ANVÄNDA MINA REWARDS POÄNG TILL?

Best Western Rewards poäng kan användas till en rad olika förmåner som frinätter runt om i världen och en mängd olika presentkort via våra utvalda samarbetspartners.
Allt ifrån hemelektronik, möbler, sportkläder till leksaker. Det finns något för alla!

VAD ÄR BEST WESTERN TRAVEL CARD?

Best Western TRAVEL CARD är Best Western's presentkort. Med ett kort får du tillgång till mer än 4,000 hotell i över 100 länder. Travel Cards accepteras som betalninga på samtliga Best Western's hotell runt om i världen, och har obegränsad giltighet. 

Travel Card köper du enkelt på närmaste Best Western hotell!

 

HUR LÅNG LEVERANSTID ÄR DET PÅ ETT PRESENTKORT?

Vänligen tillåt upp till 2 dagar för leverans av virituella presentkort. Vanliga presentkort har upp till 2-3 veckors leverandstid.

 

KAN JAG FÅ EXPRESS LEVERANS?

I dagsläger etbjuder vi inte express levernas.

KAN JAG ÖVERFÖRA POÄNG TILL ETT ANNAT REWARDS KONTO?

Ja, poäng kan överföras mellan konton som har samma fysiska adress. För att överföra poäng vänligen kontakta medlemsservice på 020-792 752. 

JAG BEHÖVER LITE MER POÄNG, VAD KAN JAG GÖRA?

Om du saknar poäng för att beställa ett önskat presentkort eller utnyttja en frinatt så kan du köpa till extra poäng (500 points för $5, maximakt 20 000 poäng per transaktion). Poäng kan endast köpas via medlemsservice, 020 -792 752.

FINNS DET NÅGRA RESTRIKTIONER KRING VAR JAG KAN UTNYTTJAG MIN FRINATT?

Nej, du kan utnyttja din frinatt på valfritt Best Western Hotell i hela världen. Frinattsnivåerna ligger mellan 8 000 - 36 000 poäng beroende på typ av hotell, läge och säsong.

För att boka en frinatt krävs att giltigt antal poäng finns tillgängliga på kontot vid bokningstillfället. Poängen dras sedan av hotellet i samband med vistelsen.
Vid avsaknad av poäng vid ankomst till hotellet ombeds du att betala på annat sätt enligt gällande prisnivå den aktuella natten. Det är inte möjligt att delbetalad en frinatt med poäng i kombination med pengar.

FINNS DET NÅGRA " BLACK OUT DATES" FÖR FRINÄTTER?

Nej, frinätter kan bokas 365 dagar om året baserat på tillgänglighet. 

Menu

 Svenska
Menu