Best Western Rewards FAQ

Här nedan hittar du de vanligaste frågorna kring Best Western Rewards-programmet. Om du behöver ytterligare hjälp eller har frågor som du inte hittar svar på här nedan ber vi dig att vänligen kontakta vår medlemsservice på 020 - 792 752 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.  

Om Best Western Rewards

Hur blir jag medlem?

Att bli medlem är enkelt, fyll i din ansökan här och börja tjäna poäng redan idag!

ANSÖK TILL BEST WESTERN REWARDS

Kostar det något att bli medlem i Best Western Rewards?

Nej, medlemskapet är kostnadsfritt. 

BLI MEDLEM

Var kan jag uppdatera mina personuppgifter?

Du kan logga in på ditt medlemskonto via vår hemsida och hantera alla dina profiluppgifter den vägen, eller kontakta vår medlemsservice på 020-792 752 för att få hjälp. 

Hur loggar jag in på mitt medlemskonto?

Om du har ett medlemskap men inte har åtkomst till ditt medlemskonto online, vänligen kontakta vår medlemsservice på 020-792 752 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.. Om du tidigare angivit en aktuell mailadress i samband med ansökan, vänligen klicka på LÖSENORD HJÄLP så får du ett email med lösenord skickat till dig.
Får du inget email, beror det troligen på att din registrerade mailadress är felaktig eller saknas, kontakta då medlemsservice.

Hur kan jag se poängsaldo på mitt konto?

Du kan alltid se ditt aktuella poängsaldo och alla registrearde vistelser, genom att logga in på ditt medlemskonto via vår webbsida.

Det går också bra att beställa ett kontoutdrag via medlemsservice på 020-792 752  eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

Förfaller mina poäng?

Nej, dina intjänade poäng förfaller inte, sedan 1 januari 2016 har alla Rewards-poäng obegränsad gilitghetstid.  

Hur beställer jag ett ersättningskort?

Vi skickar inte längre ut fysiska medlemskort, utan endast digitala medlemskort till din mobil.
För att beställa ett nytt digitalt medlemskort, kontakta medlemsservice på 020-792 752 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den..

Hur lång tid tar det innan jag får mitt medlemskort efter det att jag ansökt om medlemskap?

Kort tid efter att din ansökan är registrerad så får du ett välkomstmail. I det ser du ditt medlemsnummer och det innehåller även en länk till att ladda ner ditt medlemskort digitalt. Får du inget välkomstmail, vänligen kontakta medlemsservie på 020-792 752 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. så kontrollerar vi dina kontaktuppgifter.

Kom ihåg att alltid ange medlemsnummer när du bokar eller vid incheckning på hotellet.

Var kan jag läsa mer om Best Western Rewards?

Här kan du läsa mer om BEST WESTERN REWARDS-programmet som ger dig poäng, förmåner och privilegier på alla våra hotell.

Kan jag ansluta ytterligare en person till mitt konto?

Nej, varje medlemskap är personligt. 

Kan jag ha ett medlemskap för mitt företag?

Vi erbjuder olika typer av företagsavtal för små, medelstora och stora företag.

Läs mer om våra företagsavtal här >>

Tjäna Best Western Rewards poäng

Hur tjänar jag poäng?

Best Western Rewards-medlemmar får 10 päng per US dollar spenderad på logi (satt mot en fast växelkurs i lokal valuta).
Poäng ges i hela världen på ordinarie publika logipriser som bokas via vår hemsida, bokning 020-792 752 eller direkt hos hotellen.

Poäng ges även på avtalspris om inget annat överenskommits mellan parterna. Hotellpaket och konferenser ger i Sverige ett fast belopp av 1 000 poäng per vistelse. Poäng ges på upp till tre rum som betalas av medlem förutsatt att medlemmen bor i ett av rummen och att övriga boende inte önskar poäng.

Möjlighet finns också att ansluta program från olika flygbolagspartners till medlemsprofilen, och som alternativ välja att tjäna flygbolagspoäng/miles.

Får jag poäng när jag bokar direkt med hotellet?

Ja. Kom ihåg att alltid ange ditt medlemsnummer vid bokning.

 

 

Får jag poäng när jag bokar online?

Ja. Kom ihåg att alltid logga in när du gör din bokning. 

Får jag poäng om jag betalar med Best Western Travel Card?

Ja, du får poäng eller flygbolagspoäng/miles när du betalar med Travel Card så länge du bor till ett kvalificerat pris och har bokat din vistelse via någon av våra egna bokningskanaler.

Hur tjänar jag poäng hos en flygbolagspartner?

Du kan välja att tjäna poäng/miles kopplat till medlemsprogam hos våra många globala flygbolagspartners. För att få flygbolagspoäng logga in på din Rewards-medlemsprofil och välj önskad flygbolagspartner och lägg in ditt flygbolagsmedlemsnummer i din medlemsprofil under "Intjäningspreferens".

Kan jag få både Rewards-poäng och flygbolagspoäng för en vistelse?

Nej, vi ger inte både Rewards-poäng och flygbolagspoäng för samma vistelse. Din förvalda intjäningspreferens (poäng eller miles) är den som gäller. 
Du kan när som helst ändra din intjäningspreferens, genom att logga in på ditt medlemskonto eller kontakta medlemsservice på 020-792 752 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Hur lång tid tar det innan jag ser mina poäng på kontot?

Det kan ta upp till 7 dagar innan poäng registreras på ditt medlemskonto. När det gäller flygbolagspoäng kan det ta upp till 1 månad innan poängen syns på ditt medlemskonto.  

Vad gör jag om jag saknar poäng för en vistelse?

Om du angivit ditt medlemsnummer i samband med bokningen vänligen vänta 7 dagar efter avresa innan du frågar efter eventuellt saknade poäng. 

Om det gått mer än 7 dagar efter din avresa och poäng fortfarande inte syns på ditt medlemskonto, vänligen logga in på ditt konto och fyll i formuläret SAKNADE POÄNG

Nya medlemmar kan få efterregistrerat poäng för vistelser 30 dagar bakåt i tiden (innan medlemskapet). 

Efterregistrering tillåts upp till sex månader efter genomförd hotellvistelse. Skicka underlag via mail.
Kom ihåg att skriva ditt medlemsnummer på underlagen.

Medlemsservice: 020-792 752
E-post: Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. 

OBS! Efterregistrering gäller endast bokningar som gjorts via Best Western hotels egna kanaler.

Går det att köpa poäng?

Ja, poäng kan köpas, 500 points for $ 5 (maximum 20 000 poäng per transaktion).

Kontakta medlemsservice på 020-752 792 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den. för hjälp.

Använd Best Western Rewards poäng

Vad kan jag använda mina poäng till?

Poängen kan användas till en rad olika förmåner som frinätter runt om i världen och en mängd olika presentkort via våra utvalda samarbetspartners.
Allt ifrån hemelektronik, möbler, sportkläder, till böcker.

Vad är Best Western Travel Card?

Best Western TRAVEL CARD är ett presentkort. Med detta presentkort får du tillgång till mer än 4 500 hotell i över 100 länder. Travel Cards accepteras som betalning på samtliga Best Western-hotell runt om i världen och har obegränsad giltighet. 

Travel Card köper du enkelt på närmaste Best Western-hotell eller vår webbsida.

Hur lång leveranstid är det på ett presentkort?

Vänligen tillåt upp till 2 veckor för leverans av digitala presentkort. Fysiska presentkort har upp till 2-3 veckors leveranstid.

Kan jag få expressleverans?

I dagsläget erbjuder vi inte expressleverans.

Kan jag överföra poäng till ett annat Rewards-konto?

Ja, poäng kan överföras mellan konton som har samma fysiska adress. För att överföra poäng vänligen kontakta medlemsservice på 020-792 752 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Jag behöver lite mer poäng, vad kan jag göra?

Om du saknar poäng för att beställa ett önskat presentkort eller utnyttja en frinatt så kan du köpa till extra poäng (500 points för $5, maximalt 20 000 poäng per transaktion). Poäng kan endast köpas via medlemsservice, 020-792 752 eller Den här e-postadressen skyddas mot spambots. Du måste tillåta JavaScript för att se den.

Finns det några restriktioner kring var jag kan utnyttja min frinatt?

Nej, du kan utnyttja din frinatt på valfritt Best Western-hotell i hela världen. Frinattsnivåerna ligger mellan 5000 - 70 000 poäng beroende på typ av hotell, läge och säsong.

För att boka en frinatt krävs att tillräckligt antal poäng finns tillgängliga på medlemskontot vid bokningstillfället. 
Vid avsaknad av poäng vid ankomst till hotellet ombeds du att betala på annat sätt enligt gällande prisnivå den aktuella natten. Det är inte möjligt att delbetala en frinatt med poäng i kombination med pengar.

Finns det några "black out dates" för frinätter?

Nej, frinätter kan bokas 365 dagar om året baserat på tillgänglighet. 

Menu

 Svenska
Menu