• Hem
  • Kvalitetsarbete

För en trygg hotellvistelse

Vi älskar våra olikheter och det udda och brokiga. Vi vill att hotellens unika personligheter ska tas till vara på. Samtidigt måste vi säkerställa att ni gäster får den kvalitet ni förväntar er. Därför är det bra att BWH Hotel Group har medarbetare över hela världen som besöker alla våra hotell var 11:e månad för att stötta dem i sitt kvalitets- och servicearbete. Under 75 år har Best Western® Hotels & Resorts varit ledande inom branschen med det här unika kvalitetsarbetet.

Under COVID-19-pandemin har vi haft ett stort fokus på att förstärka och förbättra våra rutiner kring städning och hygien ytterligare genom att lansera vårt ”We Care Clean program”. Programmet innebär dels förändringar som du tydligt kan se ute på hotellen såsom golvdekaler för avståndsmarkering, våtservetter på rummen. Andra utökade städrutiner sker mer bakom kulisserna.

Här är några exempel:

  • Ökat fokus på städning av rummen samt gemensamma utrymmen som till exempel receptionen, möbler i frukostmatsal/restaurang.

  • Regelbunden rengöring av frekvent använda ytor, såsom nyckelkort, dörrhandtag, hissdörrar och knappar.

  • Vid frukostbuffén säkerställs en god hygien, bestick och fat byts ofta och handsprit finns tillgängligt för de som önskar. Vi erbjuder även "Best Breakfast to go" för de som önskar.  


Vill du veta mer i detalj vad vi gör, se våra Minimum Standards som gäller på alla våra hotell.

I och med pandemin som råder har vi nu också adderat en digital kvalitetsuppföljning, som dagligen säkerställer våra arbetsrutiner för en trygg hotellmiljö.

 

Menu

 Svenska
Menu